Thursday, December 3, 2009

Wa 40!

Hari ini umur aku 40 tahun. Kalau nak ikutkan, aku bukanlah orang pertama yang dapat mencapai umur 40 tahun. Semua orang dalam parti politik, yang bukan dari golongan PEMUDA, Malaysia sudah terlebih dahulu mencapai umur ini daripada aku termasuk Perdana Menteri dan Ketua Pembangkang. Jadi, tidaklah ada apa-apa yang pelik mencapai umur ini.

Selama hidup 40 tahun, sebenarnya aku tidak dapat mengingat semenjak umur aku berapa tahun aku mula ‘merasa’ hidup. Peristiwa terakhir yang ada dalam memori ialah aku menghulur tangan pada lipan yang aku jumpa dalam tanah. Riuh sekampung aku digigit lipan. Bapak aku bagi minum air kelapa. Peristiwa sebelum dari itu, tidak ada dalam memori.

Umur 40 tahun tidak ada apa-apa yang menarik, apa hendak heboh. Dinosor hidup beribu tahun, tak kecoh pun. Live begin at forty, bro!


www.aleacorp.com/?ref=hamedon

No comments:

TRANSLATION