Wednesday, March 10, 2010

Planet Badigol : Hari ke-3

Bukan main laju lagi aku pecut kereta nak sampai cepat ke tapak projek, alih-alih, ada pulak simpang tiga lepas jambatan. Berdecitlah aku tekan brek. Nasib baik jalan bukan dibuat dari pasir. Aku berhenti, takut-takut ada kereta. Tengok-tengok betul-betul ada kereta dari sebelah kanan. Aku nak ke kiri, kalau dia laju, dah kemik lah pintu kereta aku agaknya. Tapi dia lemah gemalai pulak tu. Kita ni dah lah nak cepat. Tunggulah jugak, sampai betul-betul depan simpang, alih-alih, eh… dia belok masuk ke simpang lah pulak!. Perlahan je, sambil bawak kereta sambil gelak-gelak kambing #&%$!, bukan setakat itu saja, boleh pulak berborak guna handphone sambil tangan yang pegang steering parking dekat tingkap kereta yang terbuka. Dasar jantan *&%$#!.

Apa nak buat, aku baru kat sini. Baru 3 hari sampai. Tempat orang, tentulah tak sama dengan tempat kita. Dari cakap-cakap orang, penduduk planet ini memang memiliki perangai yang berbeza dengan penduduk di tempat aku tinggal, sekurang-kurangnya 3 hari lalu.

Tapi, ramai jugak, kawan-kawan yang pernah datang ke planet ini, bawak perangai penduduk di sini, tidaklah banyak, tetapi satu sahaja pun dah cukup sengal untuk kami di planet Mahkota.

No comments:

TRANSLATION